mandag den 7. juli 2014

Min første nålebog

Jeg er vild med at surfe rundt på YouTube og efter at have set nogle rigtig lækre "nålebøger", måtte jeg simpelthen bare prøve at lave sådan en. Så jeg købte 3 meter filt (så har til mange bøger), fandt symaskine og min kurv med blonder frem - og så i gang.

Allerførst havde jeg lavet en model i karton, som jeg klippede efter.

Hvis du selv får lyst til at prøve, så søg på "Needlebook tutorial" på YouTube og du vil finde masser af inspiration.

Jeg har ikke slavisk fulgt en bestemt tut, men blot fanget fremgangsmåden og selv leget derfra. Jeg har klippet mine sider efter disse mål:  Forside + 3 stk. filt 8 x 4,5 inch (ca. 11,4 x 20,3 cm) og 2 stk. filt 5 x 4 inch (ca. 12,7 x 10,2 cm). Alle filtsiderne på nær forsiden er klippet i kanterne med takkesaks.

Jeg har dekoreret med masser af blonder og pynt - og iiihh, det var et hyggeligt projekt. 

Her er det færdige resultat så - og i får mange fotos :)

Forsiden

Siderne indeni






Bagsiden

Nu skal den så lige fyldes med sy- og knappenåle og så skal den ellers ligge fremme og pynte. Jeg er SÅ glad for den - og glæder mig til at lave en ny senere ... har en veninde, som jeg tænker skal have sådan en, når jeg går i gang med den næste. 

1000 tak fordi du kikkede herind.

Knus Jytte :)

14 kommentarer:

  1. Hold da op, hvor er den flot og lækker, jeg må vist ind og kikke på den side du skriver om, det er ikke så tit jeg har overskud til at se de videoer, der bliver snakket så meget så jeg er ved at falde i søvn. knus morkaren.

    SvarSlet
  2. Å herlighet kor flott den er, ligger noe arbeid her ja :)

    SvarSlet
  3. waue den er super skøn, sikkent et flot stykke arbejde du har lagt i den. super smuk og romantisk

    SvarSlet
  4. Den er simpelthen bare noget sååå flot Jytte, den har du godt nok fået lavett flot, og det er da helt klart alle tiders gaveide. Det må da vist prøves, hvis jeg nogensinde når så langt.

    SvarSlet
  5. For et fantastisk arbeid!!!! Den var super-flott !!!!

    SvarSlet
  6. Den er bare så flot og skøn, sikke et stort stykke arbejde,
    men flot resultat. Den må vi se engang til hyggescrap aften. Knus Joan

    SvarSlet
  7. Den er super smuk, romantisk, lækker, feminin og tæske lækker. Wow. Kh 10na

    SvarSlet
  8. Ei sånn nålebok hadde i hvertfall eg blitt glad for å få i gave :)

    SvarSlet
  9. Der er godt nok gang i ferie hyggen ;O)
    Meget smukt og elegant og sikke en fantastisk gave ide ;O))))

    SvarSlet
  10. Fantastisk!
    Det kan ligefrem ses, hvor hyggeligt det har været, at sysle med den. Super god gaveidé.
    God tirsdag til dig.
    Kh. Anette

    SvarSlet
  11. Wauw... den er da bare utrolig flot... glæder mig til at se de næste du får lavet...

    SvarSlet
  12. Den er bare så fin og fyldt med lækre shabby chic detaljer

    SvarSlet
  13. Sikke dog en fantastisk flot nålebog du har lavet!!! Forsiden og den blomst der er på er bare så flot! Jeg kan vist roligt indrømme, at jeg ikke har svært ved at se dine stickpins sidde i sådan en bog! Du må hellere beholde bogen selv ;-)

    SvarSlet

1000 tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar.
Det betyder meget for mig.