onsdag den 15. oktober 2014

Lidt håndlavet pynt

Jeg er så heldig at have fået foræret en masse, fine og lange nåle, som kan bruges til bl.a. at lave smukke stickpins med. Jeg er virkelig glad for nålene og især fordi, de lange nåle er svære at finde. 1000 tak til de søde piger, som så gavmildt har foræret mig dem.

Jeg har lavet 8 stickpins, som måske senere havner i adventspakker.

De første her er 10 cm. lange. En skøn. lang nål med en stor perle øverst som selve grundnålen. Derfra har jeg sat perler og små smykkedele på med glossy accent. Det er vigtigt, at lade det tørre godt igennem, så perlerne ikke falder ned igen. Jeg fandt på at fæstne nålene med nålehovedet nedad, og så lade dem tørre en times tid. Sig det ikke højt, men de sad faktisk i min gamle, højtelskede sofa (betræk af stof så der blev ingen mærker) ... Fnis ... hvad man dog ikke finder på i kreativitetens navn :)


Disse lavet på samme måde. Grundnålen er her de 3 øverste perler og nålen er 9,5 cm. 


Jeg har også fået foræret nogle, sjove plastdimser som er blevet til små vedhæng. Jeg har sat halvperler på hver side af plastdimsen. Faktisk har jeg skilt 8 brads ad og brugt halvperlerne herfra. Jeg har brugt helt almindelig hobbylim til at samle dem med.


I dag holder jeg en feriedag, og vejret er regnfuldt og kedeligt, så jeg tror bare, at jeg kryber i hulen med te og julekort.

1000 tak fordi du kikkede herind - og ha' en dejlig dag.

Knus Jytte :)

7 kommentarer:

  1. Ja men gemmer alt for det kan jo bruges når der skal laves pynt. Søde ideer.

    SvarSlet
  2. Hvor er de fine, det var da godt du ikke satte dig i sofaen medens dine nåle stod til tørre. knus morkaren.

    SvarSlet
  3. Det ser rigtig godt ud, det du har fået lavet :) tak for god inspiration.
    knus&kram Minalima / Line

    SvarSlet
  4. meget anvendelige og smukke ting du har produceret...

    SvarSlet
  5. Superflotte nåle - er helt vild med dem - flot lavet og godt sammensat ....de er meget dekorative :)
    Knus
    Pialine
    xx

    SvarSlet

1000 tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar.
Det betyder meget for mig.